Hoe we de bezoekers van het Koersmuseum overtuigen om ook de rest van Roeselare te ontdekken en vice versa

KOERS is het museum van de Wielersport, gelegen in Roeselare. Een museum en een stad, op het eerste zicht twee verschillende producten, maar wel met één verhaal. Dat verhaal brengen wij op twee websites, met tonnen content en sterke visuele storytelling. Waarbij beide producten naadloos met elkaar verweven worden. Zo schakelden we een digitale versnelling hoger.

De uitdaging

Het museum van de wielersport werd vernieuwd en daar hoorde een splinternieuwe website bij. Ook de website van Toerisme Stad Roeselare mocht niet achterblijven. Een inhaalmanoeuvre waar wij met plezier onze tanden inzetten.

De insteek

KOERS en Roeselare zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wie naar Roeselare komt, moet het museum bezoeken en omgekeerd. De Hoofdstad der Wereldkampioenen ademt alles wat met tweewielers te maken heeft. Niet enkel fervente wielrenners kunnen zich hier uitleven, maar ook zondagsfietsers komen aan hun trekken. Daarom kozen we ervoor om storytelling en producten aan elkaar te linken en beide websites met elkaar te verbinden. Je krijgt inspiratie om de levendige stad, de mooie omgeving van Roeselare en haar unieke museum te bezoeken.

“Een museumbezoek en een citytrip maken deel uit van dezelfde ervaring. Ook op digitaal vlak.”

Onze aanpak

Om te kunnen inspireren heb je een sfeervolle en stijlvolle website nodig. Op de website van KOERS zie je daarom veel wielerinvloeden zoals de kleuren van de regenboogtrui en de vorm van een wimpel. Het design moest toegankelijk zijn, maar ook echte wielerkenners aanspreken om naar het museum af te zakken, wind in de rug of niet. Naast praktische info zijn er ook links naar heel wat content om de stad en haar omgeving te ontdekken, met of zonder fiets. Op die manier word je doorgestuurd naar de website van Toerisme Stad Roeselare. De content op beide websites wordt steeds gelinkt aan een activiteit zodat je een heel peloton aan inspiratie krijgt. Wat ook nog eens dubbele punten oplevert bij Google.

De stijl en grafiek van de website van KOERS worden doorgetrokken bij Toerisme Stad Roeselare. Beide websites hebben een gebruiksvriendelijk CMS dat vooral gemak in het beheer voorziet en verschillende toegangen voorziet voor alle types beheerders (redacteurs, publishers, eindredactie,…). Zo blijven ze steeds op kop met hun storytelling.

Bij een lancering hoort ook een campagne. We bestempelden Roeselare tot stad van de wereldkampioen. Geen andere stad ter wereld herbergt namelijk zo’n schare kampioenen. Met filmpjes op social media gaven we drie voorbeelden: Jasper Stuyven, Freddy Maertens en Yves Lampaert.

Naar de websites

Zij maken mee KOERS.

En u?

Andere projecten die je waarschijnlijk interesseren:
Boerenbond

Boerenbond

Port of Antwerp

Port of Antwerp

Voel je de klik al? Geweldig.
Tijd voor een babbel.

Een klik met betekenis
Thomas Klein
Managing partner

thomas@zulu.be
+32 486 28 54 92

Adriaan De Raymaeker
Head of Operations

adriaan@zulu.be
+32 472 81 73 94