Hoe het belangrijk is om altijd je merk-dna uit te spelen, ook als concessiehouder

We zien het wel vaker: in productgedreven markten is de communicatie vaak one size fits all companies. Maar Lacom, een Leuvense concessiehouder van Volvo-wagens, heeft een erg warme persoonlijkheid. Dat verdient communicatie met een eigen smoel. Door persoonlijke, warme content te brengen op social, zorgden we voor meer bereik en meer engagement van klanten.

De uitdaging

Hoe blink je als concessiehouder uit tussen de concurrentie op social media? Hoe maak je content die verrast, prikkelt en engageert in een eindeloze massa van soortgelijke posts? En hoe gebruik je die content om zowel nieuwe klanten aan te trekken als bestaande klanten vast te houden? Voor Lacom zochten wij op die vragen een antwoord.

De insteek

We kwamen tot de conclusie dat de meeste content over auto’s weinig tot de verbeelding spreekt. Dat het veel sympathieker is om echte mensen uit te spelen. Een reactie oproepen met een machine is een stuk moeilijker dan met een warme lach.

Auto's verkoop je niet met auto's

Onze aanpak

Je Facebookpagina is je uithangbord. Om nieuwe klanten aan te trekken, besloten we om Lacom’s grootste troef uit te spelen: hun Scandinavisch warme, goedlachse personeel. We gaven hen de spotlights. In enkele filmpjes en posts zetten we hun passie centraal. De boodschap: Bij Lacom zit je goed, want zij zijn ‘driven by passion’

Bekijk het op Facebook

Maar retentie is minstens even belangrijk als aantrekking. We moesten ook een band opbouwen met bestaande klanten. En vroeg of laat moet kan je toch niet om die wagens heen. Dus ook daar vonden we een oplossing: humor. Volgens ons is goede content ofwel interessant, ofwel emotioneel, ofwel grappig. En we zien niet meteen iemand huilen om de nieuwste uitlaat van Volvo. Dus nam voortaan Lacom zichzelf niet al te serieus.

Resultaat

Het resultaat was vrijwel meteen merkbaar. Likes en reacties gingen de lucht in, posts bereikten een stuk meer mensen en Lacom had van de ene dag op de andere een montere Facebookpagina met vrolijke content.

Anita haalt

alles uit de kast

Enkele cijfers

28390

Maximum bereik

300

Groei in bereik

1600

Maximum likes
Andere projecten die je waarschijnlijk interesseren:
Boerenbond

Boerenbond

Port of Antwerp

Port of Antwerp

Voel je de klik al? Geweldig.
Tijd voor een babbel.

Een klik met betekenis
Thomas Klein
Managing partner

thomas@zulu.be
+32 486 28 54 92

Adriaan De Raymaeker
Head of Operations

adriaan@zulu.be
+32 472 81 73 94