Vlaanderen als reisbestemming promoten bij Vlamingen

Vlamingen vergeten vaak hun eigen achtertuin als ze willen reizen. Nochtans heeft Vlaanderen voor ieder wat te bieden, van citytrippers en cultuurfreaks tot foodies en fietstoeristen. Hoe kunnen we hen inspireren om in eigen land op vakantie te gaan?
Samen met Absoluut verzorgen we een always-on marketingaanpak gecombineerd met straffe campagnes. Inspireren, engageren en converteren is de heilige drievuldigheid. Daarom halen we alles uit de online marketingkast: van een inspiratiewebsite tot e-commerce, social media content & advertising, video, Adwords, datamarketing, e-zines, influencers… You name it, we did it.

De uitdaging

Hoe promoot je vakantie in eigen land in tijden waarin een vlucht naar Barcelona goedkoper is dan een treinrit naar de kust? Hoe maak je Vlamingen bewust van de rijkdom van hun eigen achtertuin en zet je hen aan tot boeken?

De insteek

Centraal in de marketingstrategie staat het merk Vlaanderen Vakantieland. Een sterk merk dat al jaren meegaat. Wij transformeerden het van een TV-programma naar een online ecosysteem. Om top of mind te blijven, investeren we in brand awareness op brede media; via partnerships met o.a. Radio 2 en EEN én met outdoor media op bussen en in stations. Deze merkinspanningen plukken we op Google en social media door met een stroom aan ads en content kliks te genereren. Op twee niveaus: bestemmingsinspiratie op het platform vlaanderenvakantieland.be en logiesaanbod op logereninvlaanderenvakantieland.be. Het logiesaanbod bieden we ook aan in een gratis boek dat we jaarlijks vernieuwen en promoten. Met de bestellingen van dit boek doen we aan structurele datacaptatie. Zo creëren we een vaste fanbase die we door e-mailings blijvend inspireren en converteren.

Reisbestemmingen kies je niet op TV, die kies je online.

Onze aanpak

Inspireren, engageren en converteren. Inspireren doen we met de website vlaanderenvakantieland.be We brachten alles samen wat Vlaanderen te bieden heeft. Een website met inspiratie voor alle doelgroepen: gezinnen, wandelaars, shoppers, rolstoelgebruikers, noem maar op. De website is opgevat als een newsfeed op maat van de mobiele gebruiker. Met een uitgekiend content- en advertentieplan op social media zorgen we voor een constante stroom aan traffic.

Daarnaast ontwikkelden we de bookingtool logereninvlaanderenvakantieland.be. Zo kunnen geïnteresseerde consumenten in een paar clicks ‘landen’. We genereerden verkeer via een uitgekiend systeem van Google Adwords, social targeting en partnerships. We stelden de SEO op punt zodat de site ook vandaag nog hoog blijft scoren in zoekmachines.  Deze websites zijn structureel verweven en versterken elkaar in twee richtingen, ook op Google.

In elke vorm van communicatie roepen we op om in te schrijven voor de e-mailings. Contactgegevens zijn immers goud waard voor online marketing. Zo bouwen we aan een database van meer dan 300.000 contacten die we doorlopend verrijken.

Enkele cijfers

+30

Open rate voor onze inspiratiemails

900

logies aanwezig op het platform

320000

mensen via Facebook advertenties naar de websites gestuurd
Andere projecten die je waarschijnlijk interesseren:
Boerenbond

Boerenbond

Port of Antwerp

Port of Antwerp

Voel je de klik al? Geweldig.
Tijd voor een babbel.

Een klik met betekenis
Thomas Klein
Managing partner

thomas@zulu.be
+32 486 28 54 92

Adriaan De Raymaeker
Head of Operations

adriaan@zulu.be
+32 472 81 73 94