Hoe we vanuit Leuven een wereldwijde productlancering in goede banen leidden

De juiste mensen bereiken is niet altijd gemakkelijk, zeker niet wanneer je zoals Tomra, een producent van sorteermachines, een nichepubliek wilt bereiken. Door data slim in te zetten én een sterke beleving te creëren, zorgde we voor een geslaagde wereldwijde lancering van hun nieuwste machine.

De uitdaging

Tomra, de internationale marktleider in sorteermachines, lanceerde in 2016 een nieuwe, zeer innovatieve sorteermachine. En ze zagen het groots. Een wereldwijde lancering. Naar een zeer kleine, versnipperde markt. Er zijn wereldwijd maar een handvol bedrijven die zulke machines aankopen. Geen simpele opdracht. Aan ons om de juiste en vooral de juist gerichte campagne te ontwikkelen.

De insteek

Ons doel: zoveel mogelijk high level beslissers bereiken, betrekken en activeren. Dit deden we met een datagedreven communicatieplan dat uitmondde in een heuse reveal, waar zelfs iets te winnen viel. We lanceerden met een knal én zetten de features van de machine in de kijker.

Dan krijg je plots je zelfportret gemaakt van erwten in je mailbox

Onze aanpak

In onze communicatie plaatsten we de machine centraal, maar gaven maar met mondjesmaat info weg, dit was immers een revolutie in de food sorting sector. We nodigden de contacten – zowel key accounts, prospects als leads- uit voor een exclusieve wedstrijd met als hoofdrolspeler de nieuwe machine. Deze machine was zo goed, dat ze een gouden boon kon sorteren. Wie kon raden wanneer, mocht de boon houden.

Op basis van een data-analyse stelden we drie verschillende contactlijsten samen waarvoor we telkens een andere e-mailsequentie hadden uitgetekend. Naar de A-list stuurden we ook nog een opvallende DM: een gepersonaliseerde uitnodiging met een zelfportret, samengesteld uit gesorteerde erwtjes. In the end, we only see happy faces. De campagne werd nadien overgenomen door sales, die de aanpak doortrok in het commercieel proces.

Tomra Sorting

Gouden boon wedstrijd

Andere projecten die je waarschijnlijk interesseren:
Boerenbond

Boerenbond

Port of Antwerp

Port of Antwerp

Voel je de klik al? Geweldig.
Tijd voor een babbel.

Een klik met betekenis
Thomas Klein
Managing partner

thomas@zulu.be
+32 486 28 54 92

Adriaan De Raymaeker
Head of Operations

adriaan@zulu.be
+32 472 81 73 94